Forum KInO "Neptun" Gdańsk

MnO w naszym regionie - MnO BĄBEL III (TZ, TU, TP, TSz) - regulamin

rychu - 2014-10-02, 09:12
Temat postu: MnO BĄBEL III (TZ, TU, TP, TSz) - regulamin
Marsze na Orientację BĄBEL III
Leśnictwo Gołębiewo, 26 października 2014 r.
VIII runda Pucharu Pomorza Gdańskiego w kategorii TZ za 2014 rok

REGULAMIN


ORGANIZATOR:
Klub Turystów Pieszych BĄBELKI
działający od 55 lat przy Oddziale Gdańskim PTTK
ul. Długa 45, Gdańsk 80-827

TERMIN I MIEJSCE IMPREZY: 26 października 2014 r. (niedziela), Leśnictwo Gołębiewo w Lasach Trójmiejskich.
Baza imprezy znajduje się na jednym z dwóch parkingów leśnych, tym bliżej leśnictwa,
obok Kamienia Bąbelków.

DOJAZD/DOJŚCIE:
Od przystanku ZTM „Osowa – Obwodnica” na ul. Spacerowej ok. 1,5 km drogą asfaltową udostępnioną do ruchu samochodowego lub żółtym szlakiem „Trójmiejskim”.
Od Sopotu Wyścigi ulicą Mikołaja Reja ok. 4,5 km.

PROGRAM IMPREZY:
10.00 - otwarcie sekretariatu i przyjmowanie uczestników
10.15 i 10.20 – starty grup trasy szkoleniowej TSz (z instruktorami)
11.00 - godzina "0" dla kategorii TP, TU, TZ
12.30 - zamknięcie sekretariatu
11.30 -15.30 - meta imprezy

CELE ZAWODÓW:
- rozwijanie wśród młodzieży i dorosłych zamiłowania do uprawiania turystyki kwalifikowanej,
- podnoszenie ogólnej sprawności i zdrowotności uczestników,
- popularyzacja turystycznych imprez na orientację, jako doskonałej formy niekonwencjonalnego wypoczynku,
- wymiana doświadczeń oraz integracja środowiska sympatyków InO,
- praktyczne potwierdzenie własnych umiejętności w posługiwaniu się mapą i kompasem,
- przyznanie punktów do klasyfikacji Pucharu Pomorza Gdańskiego w kategorii TZ w marszach na orientację za rok 2014,
- szkolenie osób rozpoczynających zabawę z orientacją w terenie.

ZESPÓŁ ORGANIZACYJNY:
Rychu Betcher Przodownik InO nr 464 – kierownik imprezy, instruktor trasy TSz
Daniel Nazaruk Organizator InO nr 2/114/2011 - budowniczy trasy TZ
Tomek Jaworowski Organizator InO nr 10/134/2013 - budowniczy trasy TU
Waldek Jankowski Organizator InO nr 13/137/2013 – budowniczy trasy TP
Marcin Strusiński Przodownik TP – instruktor trasy TSz
Olga Betcher – kierownik sekretariatu
Dorota Betcher Przodownik TN, TKol. – sekretariat
Luiza Jaworowska – sekretariat
Michał Betcher - obsługa bazy i tras

UCZESTNICTWO I WYPOSAŻENIE:
W imprezie mogą brać udział wszyscy chętni, którzy mają ochotę spędzić trochę czasu chodząc z mapą po lesie.
Zespół powinien posiadać: kompas, długopis (najlepiej czerwony), koszulkę na mapę, odpowiednie ubranie do lasu, dużą porcję cierpliwości, wpojone zasady czystej gry i sportowego zachowania oraz wytrwałość w dążeniu do celu.

RANGA IMPREZY: zawody turystyczne, dzienne, piesze, rangi regionalnej (wojewódzkiej);
- do Odznaki InO: 2 punkty za udział w trasach TZ, TU, TP oraz 1 punkt za udział w trasie TSz.
- do Odznaki TP: tyle punktów ile kilometrów przebył uczestnik pod warunkiem wpisania trasy do książeczki.
Szczegółowe opisy tras do książeczek TP zamieszczone zostaną w protokole z imprezy.


KATEGORIE STARTOWE:
(stopniowane są według trudności wydawanych uczestnikowi map, a nie według długości tras)

- TSz (szkoleniowa z instruktorami): zespoły 1-5 osobowe. To kategoria dla osób startujących na imprezie po raz pierwszy lub drugi jako zapoznanie z podstawowymi zasadami punktacji petetekowskich marszów na orientację i prawidłowych wpisów na karcie startowej. Po przebyciu z instruktorem tej około czterdziestominutowej trasy najlepiej będzie wziąć udział w trasie kategorii TP. Chętni do udziału w trasie kategorii TSz powinni stawić się w sekretariacie imprezy o godzinie 10.00. Należy wtedy również zamówić minutę startową w kategorii TP zaznaczając, że powinna ona być późniejsza niż o godz.11.15.

- TP: zespoły 1-5 osobowe. To kategoria dla początkujących czyli biorących udział w marszach na orientację po raz pierwszy, drugi czy nawet trzeci jeśli poprzednie starty nie mogły zostać uznane za udane. Jej trasa przewidziana jest jednak dla osób, które wcześniej wzięły udział w trasie szkoleniowej TSz lub znających już podstawowe zasady punktacji imprez na orientację PTTK. Ale przede wszystkim znających zasady dotyczące prawidłowych wpisów na karcie startowej. Mapa tej trasy nie jest przekształcona. Opiekunowie grup szkolnych proszeni są o rozstawienie czasowe poszczególnych swoich zespołów oraz wyczulenie młodzieży na zasady fair play, w tym nie zrywanie kredek, nie niszczenie lampionów i nie dokonywanie wpisów długopisem gdy nie jest to w pełni uzasadnione.

- TU: zespoły 1-3 osobowe. To kategoria dla średniozaawansowanych czyli wszystkich, którzy czują się stosunkowo pewnie podczas marszu z elementami przekształceń mapy (wycięte, zamienione lub okręcone fragmenty mapy, ewentualnie lustrzane odbicia itp.). A przede wszystkim to kategoria dla osób już dobrze znających punktację wg zasad Komisji InO ZG PTTK w Warszawie.

- TZ: zespoły 1-2 osobowe. To kategoria dla zaawansowanych czyli osób biorących udział w eliminacjach Pucharu Pomorza Gdańskiego za rok 2014 w kategorii TZ lub bardzo dobrze znających zasady i przede wszystkim trudną specyfikę tras dla zaawansowanych podczas imprez na orientację PTTK. Uwaga: specyfika ta ze względu na poważne przekształcenia mapy różni się zdecydowanie od tej na Harpaganie, Tułaczu, innych "setkach" itp.

ZGŁOSZENIA:
do dnia 21 października 2014 r. (wtorek).
Zgłoszenia zawierające: imiona i nazwiska, nazwę zespołu, kategorię startową oraz chęć udziału w trasie szkoleniowej przyjmuje Olga Betcher pocztą elektroniczną e-mail: ino.babel@o2.pl
w ostateczności pod nr tel. 505-700-171 (najlepiej sms'em).

OPŁATA NA POKRYCIE KOSZTÓW IMPREZY:
Przy zgłoszeniu do 21 października 2014 r.:
- członkowie KTP Bąbelki (z opłaconą składką na rok bieżący) 4 zł;
- pozostali uczestnicy zgłoszeni w terminie 5 zł;
Dla osób zgłoszonych po 21 października 2014 r. oraz osób bez wcześniejszego zgłoszenia opłata wynosi 10 zł.
Osobom zgłoszonym na starcie nie gwarantuje się pełnych świadczeń.
Wszystkie opłaty przyjmowane będą w dniu imprezy od godziny 10.00 w sekretariacie imprezy.

ŚWIADCZENIA:
* mapa dla każdego uczestnika,
* wklejka dla każdego uczestnika,
* potwierdzenie punktów na OInO i OTP pieczęcią przodownicką,
* dużo świeżego leśnego powietrza,
* drobny poczęstunek na mecie,
* wyniki i protokół na stronach www.babelki.pl oraz pkino.gdansk.pttk.pl

INFORMACJE DODATKOWE:
Rychu Betcher: 512-393-396, rychubet@wp.pl

POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
* impreza odbędzie się bez względu na pogodę,
* uczestnicy ubezpieczają się we własnym zakresie i startują na własną odpowiedzialność,
* ostateczna interpretacja regulaminu należy do organizatorów,
* za szkody wyrządzone wobec uczestników jak i osób trzecich organizator nie odpowiada,
* na zawodach obowiązuje punktacja według Zasad Komisji InO ZG PTTK w Warszawie,
* zgłoszenie po terminie nie gwarantuje pełnych świadczeń.

rychu - 2014-10-31, 23:07

Wyniki BĄBLA III tutaj:
http://babelki.pl/index.p...ight=1&rel=5869


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group